کانون هیات محبین اهل بیت(ع)

کانون هیات محبین اهل بیت(ع) دانشگاه پیام نور مرکز شیراز

کانون هیات محبین اهل بیت(ع)

کانون هیات محبین اهل بیت(ع) دانشگاه پیام نور مرکز شیراز

مراسم ازدواج آسان دو تن از دانشجویان پیام نور شیراز در سالن همایشهای غدیر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز ، مجتبی رضایی نیا و نگار حجازی دانشجویان رشته کارشناسی برق این دانشگاه ، زندگی مشترک خود را با برگزاری مراسم عقد بسیار ساده و به دور از تجملات آغاز و با تاسی از سیره و روش ائمه معصومین (ع) والگوی پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) متبرک نمودند.

در این مراسم که با حضور مسئولین دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز و خانواده زوجین برگزار شد ، حجت السلام و المسلمین چوگانی بر ازدواج آسان ، ساده و به دور از تجمل گرایی جوانان تاکید کرد و افزود: ازدواج آسان باید به یک فرهنگ و ارزش تبدیل شود و شرایط لازم جهت ازدواج آسان و آگاهانه جوانان فراهم گردد.

این زوج پیام نور شیرازهدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ حسنه ازدواج برپایه پیروی از آیین ساده زیستی دین مبین اسلام عنوان کردند و افزودند: وقتی ازدواج‎ آگاهانه، با شناخت و براساس آموزه‎های دینی و اخلاقی و به دور از زرق و برق و تجملات صورت بگیرد قطعا زندگی پایدارتر و شیرین تر خواهد شد.

این زوج همچنین تاکید کردند: تنها چیزی که در ازدواج زوجین باقی خواهد ماند، عشق ، محبت ، وفاداری و علاقه زوجین به همدیگر است و مادیات ، زرق و برق زندگی و تجملات از بین رفتنی است و امیدواریم این اقدام بتواند در ترویج امر مهم ازدواج آسان ،کم هزینه و البته آگاهانه در میان دانشجویان موثر واقع شود.

در این مراسم زوج دانشجوی پیام نور شیراز با نشستن سر سفره عقدی که توسط دانشجویان برپا شده بود ، زندگی مشترک خود را با مهریه یک جلد کلام الله مجید ،8 سکه تمام بهار آزادی به نیت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) و 169شاخه گل محمدی به مثابه "یا علی" آغاز کردند.
گفتنی است این مراسم به همت  اعضای همیشه فعال کانون فرهنگی هئیت محبین اهل بیت (ع) برگزاز گردید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۱
ایمان افراسیابی کیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی