کانون هیات محبین اهل بیت(ع)

کانون هیات محبین اهل بیت(ع) دانشگاه پیام نور مرکز شیراز

کانون هیات محبین اهل بیت(ع)

کانون هیات محبین اهل بیت(ع) دانشگاه پیام نور مرکز شیراز









برگزاری نمایشگاه سوگ سرخ در دانشگاه پیام نور شیراز
در این نمایشگاه معنوی علاوه بر پخش کلیپ مراسم سوگواری و عزاداری شهادت جانسوز امام حسین (ع) و برپایی ایستگاه صلواتی، محصولات و کتابهای فرهنگی و مذهبی بویژه در خصوص ماه محرم و قیام امام حسین (ع) به دانشجویان ارائه می گردد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز، به مناسبت ماه محرم ، نمایشگاه سوگ سرخ در دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.
به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش ، کانون فرهنگی و مذهبی محبین اهل بیت (ع) ، اقدام به برپایی نمایشگاه سوگ سرخ در ساختمان قلم دانشگاه کرد.
در این نمایشگاه معنوی علاوه بر پخش کلیپ مراسم سوگواری و عزاداری شهادت جانسوز امام حسین (ع) و برپایی ایستگاه صلواتی، محصولات و کتابهای فرهنگی و مذهبی بویژه در خصوص ماه محرم و قیام امام حسین (ع) به دانشجویان ارائه می گردد.
در نمایشگاه سوگ محرم تمثال های حضرت رقیه (س) و حضرت عباس (ع)، خیمه عاشورایی، تابلونوشته هایی با موضوع شعرمحرم توسط دانشجویان تهیه و در معرض دید دانشجویان قرار گرفت.
در این نمایشگاه همچنین نذورات دانشجویی جهت اطعام حسینی در مراسم همایش سوگ سرخ جمع آوری شد و بلیط مریوط به حضور در این همایش ، در اختیار دانشجویان قرارگرفت.
ایمان افراسیابی کیا دبیر کانون هیات محبین اهل بیت(ع) ضمن تشکر و قدردانی از اعضای کانون و تمام کمک کنندگان به برگزاری این مراسم،ارزوی موفقیت و خدمتگزاری هر چه بیشتر انها را در مکتب اهل بیت(ع) از خداوند خواستار شد
نتذا




برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه پیام نور شیراز
اولین مراسم معنوی و روحانی اعتکاف با استقبال پرشور دانشجویان در مسجدالزهراء(س) دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز، همزمان با فرا رسیدن ماه مغفرت الهی ،ماه رجب المرجب مراسم معنوی اعتکاف با حضور حدود 200 نفر از دانشجویان ، با اجرای برنامه های فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی از جمله سخنرانی، مداحی ، تلاوت قرآن ،محفل قرآنی ،حلقه های معرفتی و دعا ‌‌‌در مسجد الزهراء(س) دانشگاه پیام نور شیرازبرگزار شد. 

در سه روزمراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه پیام نور شیراز ، دانشجویان معتکف از سخنرانی استاد رائفی پور پژوهشگر و محقق در زمینه صهیونیسم ، حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی ، کارشناس برنامه گلبرگ شبکه 3 سیما ،حجت الاسلام و المسلمین نیری ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز، وهمچنین حاج آقا حیدری کاشانی از قم بهره مند شدند.

برگزاری جلسات هم اندیشی بصورت پرسش و پاسخ با موضوعات ولایت و امامت حضرت امیرالمومنین(ع) ، مهدویت و ظهور حضرت امام عصر (عج) و ارتباط ظهور با تضرع وهمچنین سبک زندگی،عرفان و اذکار و جوانان، اهمیت و ضرورت دعا از دیگر برنامه های این اعتکاف بود.

ختم قرآن کریم دردو نوبت توسط معتکفین و تلاوت قرآن و اعمال ام داوود توسط قاریان برجسته ، استاد مسعودی، استاد یقطین و استاد دباغ منش ، ختم صلوات توسط معتکفین ، برگزاری مراسم دعایتوسل ،زیارت عاشورا ،زیارت آل یاسین ، حدیث کساء و دعای عهد هر روز بعد از نماز صبح از دیگر برنامه های این مراسم روحانی بود.

شایان ذکر است با توجه به همزمانی سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و رحلت حضرت زینب(س) با ایام اعتکاف مداحان حاج مهدی زارعی،حاج آقا طاووسی ، کربلایی محمد هادی آسیابان، کربلایی امیر راستی و کربلایی محمد ابراهیم کردی وند در مناقب و فضائل اهل بیت (ع )به اجرای مولودی، مداحی و مناجات پرداختند که که همراه با شور و حال معنوی خاصی در مسجد الزهراء دانشگاه پیام نور شیرازهمراه بود.

برپایی نمایشگاهی از پوستر و عکس با موضوعات معرفی ، اخلاقی و سیره شهدا ، نمایشگاه آثار حاج آقا عباسی ولدی ،ایجاد کتابخانه باز جهت مطالعه و همچنین ایجاد سنگر عبادت به منظور خلوت معتکفین با خدای خویش ،از دیگر برنامه های سه روز تهجد و عبادت و شب زنده داری دانشجویان در مسجد الزهراء (س)دانشگاه پیام نور بود.

شایان ذکر است در این مراسم معنوی ، بسته فرهنگی شامل کتاب ، بروشور، تسبیح، صلوات شمار و هدایای دیگر به معتکفین ارائه شد.
در این مراسم که با همکاری کانون های فرهنگی برگزار شد کانون هیات محبین اهل بیت نقش بسیار تاثیر گذاری ایفا کرد




ابتکار زوج دانشجوی پیام نور شیراز برای ترویج ازدواج آسان(مهر92)

مراسم ازدواج آسان دو تن از دانشجویان پیام نور شیراز در سالن همایشهای غدیر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز ، مجتبی رضایی نیا و نگار حجازی دانشجویان رشته کارشناسی برق این دانشگاه ، زندگی مشترک خود را با برگزاری مراسم عقد بسیار ساده و به دور از تجملات آغاز و با تاسی از سیره و روش ائمه معصومین (ع) والگوی پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) متبرک نمودند.

در این مراسم که با حضور مسئولین دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز و خانواده زوجین برگزار شد ، حجت السلام و المسلمین چوگانی بر ازدواج آسان ، ساده و به دور از تجمل گرایی جوانان تاکید کرد و افزود: ازدواج آسان باید به یک فرهنگ و ارزش تبدیل شود و شرایط لازم جهت ازدواج آسان و آگاهانه جوانان فراهم گردد.

این زوج پیام نور شیرازهدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ حسنه ازدواج برپایه پیروی از آیین ساده زیستی دین مبین اسلام عنوان کردند و افزودند: وقتی ازدواج‎ آگاهانه، با شناخت و براساس آموزه‎های دینی و اخلاقی و به دور از زرق و برق و تجملات صورت بگیرد قطعا زندگی پایدارتر و شیرین تر خواهد شد.

این زوج همچنین تاکید کردند: تنها چیزی که در ازدواج زوجین باقی خواهد ماند، عشق ، محبت ، وفاداری و علاقه زوجین به همدیگر است و مادیات ، زرق و برق زندگی و تجملات از بین رفتنی است و امیدواریم این اقدام بتواند در ترویج امر مهم ازدواج آسان ،کم هزینه و البته آگاهانه در میان دانشجویان موثر واقع شود.

در این مراسم زوج دانشجوی پیام نور شیراز با نشستن سر سفره عقدی که توسط دانشجویان برپا شده بود ، زندگی مشترک خود را با مهریه یک جلد کلام الله مجید ،8 سکه تمام بهار آزادی به نیت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) و 169شاخه گل محمدی به مثابه "یا علی" آغاز کردند.
گفتنی است این مراسم به همت  اعضای همیشه فعال کانون فرهنگی هئیت محبین اهل بیت (ع) برگزاز گردید.






جشن بزرگ پیوند آسمانی در دانشگاه پیام نور شیراز(مهر 92)

جشن بزرگ پیوند آسمانی در دانشگاه پیام نور شیراز با حضور پرشور دانشجویان ، جشن بزرگ پیوند آسمانی در سالن همایشهای دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز ، همزمان با سالروز ازدواج مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) جشن بزرگ پیوند آسمانی با حضور گسترده و پرشور دانشجویان در سالن همایشهای این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که با هدف گرامیداشت این روز مبارک ، الگو سازی ازدواج بر مبنای ارزش ها و آرمان های متعالی اسلامی و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آگاهانه در بین نسل جوان بویژه دانشجویان صورت گرفت، حجت السلام والمسلمین چوگانی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک ذی الحجه و سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) ، از این پیوند به عنوان مقدس ترین و پاک ترین پیوندعالم خلقت نام برد. 

وی با بیان ویژگیهای این پیوند آسمانی گفت: نکات بسیار مهم در این پیوند مقدس وجود دارد که از آن جمله می‌توان به؛ ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی ، دینی و اخلاقی، قناعت، دوری از تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا و... اشاره کرد.

چوگانی با بیان اینکه ازدواج یک پیوند عاطفی ، اخلاقی توام با معنویت است تصریح کرد:جوانان باید با الگو برداری از زندگی ائمه معصومین و پیروی از دستورات قرآن کریم به امر مهم و مقدس ازدواج اقدام کنند و در حفظ و بقای ازدواج و نظام خانواده کوشا باشند.

وی با بیان این مطلب که ازدواج، سنتی است آسمانی است که مایه آرامش ، تحکیم بنیان خانواده و امنیت اجتماع می گردد، اظهار داشت: زندگی موفق، در پناه ازدواجی موفق، و ازدواج موفق، در گرو عمل به دستورات دین مبین اسلام است.

اجرای مولودی توسط مهدی صنعتی مداح اهل بیت (ع) ، اجرای گروه نمایش طنز سوریا با اجرای هنرمندان صدا و سیمای فارس در خصوص ازدواج سنتی و آسان، برگزاری مراسم ازدواج دو تن ازدانشجویان رشته برق دانشگاه پیام نور شیراز با مهریه 8 سکه بهار آزادی، برگزاری مراسم قرعه کشی 5 نفر از دانشجویان جهت اعزام به مشهد مقدس و جمکران از طرف هیئت محبین اهل بیت (ع) با حضور شرکت کنندگان از دیگر برنامه های جشن پیوند آسمانی در دانشگاه پیام نور شیراز بود.

سیده فهیمه کشاورزی دبیر کانون فرهنگی هیئت محبین اهل بیت (ع) ، ضمن تقدیر از اعضاء فعال در کانون هیئت محبین (ع) از همکاری و حضور گسترده و پرشور کلیه دانشجویان درمراسم معنوی جشن بزرگ پیوند آسمانی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است این جشن به همت کانون فرهنگی هئیت محبین اهل بیت (ع) و همکاری امور فرهنگی دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد .





همایش سوگ سرخ محرم92

سایت خبری دفتر امور فرهنگی همایش سوگ سرخ در دانشگاه پیام نور شیراز 1/21/2015
http://www.dof.ir/NSite/FullStory/PrintVersion/?Id=21389 1/1
کد خبر :21389
زمان مخابره خبر :/2/9/1392
تهران /پایگاه اطلاع رسانی / سیاسی
همایش سوگ سرخ در دانشگاه پیام نور شیراز
به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، همایش بزرگ سوگ سرخ در دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز همایش بزرگ سوگ سرخ ، با حضور گسترده و معنوی
مسئولین و دانشجویان ، در سالن همایشهای غدیر دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.
در این همایش ، ابراهیم کشاورز رزمنده و جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس با بیان جنبه های مختلف
قیام عاشورا و نقش و تاثیر این قیام بزرگ گفت: کربلا و عاشورا از قالب لفظ ومکان خاص به یک
مفهوممقدس وایجاد کننده حماسه هادرطول تاریخ تبدیل شده است و امام حسین (ع) متعلق به تمام
دوره ها و زمانها می باشد.
وی همچنین ضمن بیان و تشریح مبانی رشد کمال افزود:معرفت مقدمه حرکت است و سکون مانع از
رشد کمال ، معرفت اولین قدم ومحکمترین وسیله حرکت است و معرفت بدون سختی، ریاضت و تلاش
بدست نخواهد آمدو آنانکه در رفاه و راحتی حرکت می کنند ره به جایی نمی برند.
کشاورز همچنین اظهار کرد:امام حسین (ع) تمام تلاشش را برای هدایت و رستگاری مردمی که در
مقابلش ایستادند به کار برد و حتی در روز عاشورا به آنها وعده طلب آمرزش داد چون هدفش هدایت
مردم بود نه کشتن انها و این اوج معرفت و شناخت است .
در ادامه برنامه، مراسم مداحی و مرثیه سرایی با حضورمداح اهل بیت (ع) انجام شد و اطعام حسینی
که از محل نذورات دانشجوی و با همکاری اعضاء فعال کانون محبین اهل بیت (ع) تهیه شده بود بین
عزاداران حسینی توزیع شد.
پخش چندین کلیپ با موضوع ایام محرم و قیام عاشورایی امام حسین (ع) ، اجرای مراسم تعزیه خوانی
گروه حسین ابن علی (ع) در محوطه دانشگاه با موضوع عباس خوانی به سرپرستی حسین قنبری
ومراسم قرعه کشی سفر کربلا با حضور شرکت کنندگان در همایش از دیگر برنامه های ویژه همایش
بزرگ سوگ سرخ در دانشگاه پیام نور شیراز بود.
سوگ سرخ92